Startat en pod… Första avsnittet ligger ute nu med en slags introduktion till podden samt bakgrunden till att jag startade den. Jag har varit sugen länge men inte riktigt orkat fokusera och lära mig men då föreläsningar ställts in och jag preppar flippade möten på jobbet så kom suget upp till ytan igen.

5501

Den här podden borde räknas som allmänbildning. - AnaBanana Är överväldigad och tacksam för denna pod som har gett mig så mkt, ord på saker jag känner, upplever och behöver få höra. ♡♡♡ Helt fantastisk! - Gurka 110 Lyssnar på alla gamla avsnitt om och om igen. Hittar nytt varje gång. Lär mig så mycket om mig själv.

Nära Ögat Podcast Juridisk allmänbildning®. Follow. jakoboqvist. Jakob Öqvist Nørgaard. Follow.

Allmänbildning pod

  1. Semesterlön kommunal hur mycket
  2. Hylten cavallius
  3. Stockholm universitet mina studier

24 okt 2015 Lyssna på podden HÄR, och klicka HÄR för att kolla in vår fb-sida. Here's this week's podcast episode! Kategorier: Okategoriserade, PODD  3 feb 2018 göra detta avsnitt för att skapa oss en allmänbildning inom dämpning. som vanligt lyssna på bara ljudet via Apples podcast-app eller Acast. 20 feb 2016 Jag skulle definitivt bli mindre allmänbildad om vi lade ner Ronden i Podcast om hur hjärnan fungerar på jobbet, vid stress och när vi lär oss.

Jag har varit sugen länge men inte riktigt orkat fokusera och lära mig men då föreläsningar ställts in och jag preppar flippade möten på jobbet så kom suget upp till ytan igen.

Ämnena skiftar från djur och natur till hälsa till allemansrätten till allmänbildning. 4 Apr - 30 Dec Finrummet - podd om arkitektur och kultur. Vallentuna 

Duktiga killar som visar prov på såväl aktiekunnande som allmänbildning. Ni är far och dotter, båda läkare, som startat en medicinsk podcast: kallas »medicinsk allmänbildning«, alltså det som egentligen varje läkare  Josefin Johansson. Komiker, konferencier & allsångsledare. Sjunger lika bra som hon skämtar!

Allmänbildning pod

Din populärvetenskapliga podcast. Den snabbaste och roligaste vägen till kunskap och allmänbildning. Ett ämne, en expert, en knapp timme. ..

tillsammans med Centrum för näringslivshistoria. Finansiell allmänbildning Har hunnit med Clas Ohlson, ICA Gruppen o Electrolux  PODCAST. GRAAFEBERHARD Ny podd varje fredag. Hoppas ni vill hänga med på det här, Avsnitt 13 #Allmänbildning, de utsatta och doktor David rasar  Jonny Nyfiken - allmänbildning på runt fem minuter. By Jonny Rosengren · Use API to fetch this podcast. göra detta avsnitt för att skapa oss en allmänbildning inom dämpning. som vanligt lyssna på bara ljudet via Apples podcast-app eller Acast.

Allmänbildning pod

Ett ämne, en expert, en knapp timme. Din populärvetenskapliga podcast. Den snabbaste och roligaste vägen till kunskap och allmänbildning. Ett ämne, en expert, en knapp timme. Din populärvetenskapliga podcast.
Viaplay kundservice

Allmänbildning pod

- Gurka 110 Lyssnar på alla gamla avsnitt om och om igen. Hittar nytt varje gång. Lär mig så mycket om mig själv. Företagsidén är att göra poddar och skapa en Youtube-kanal; lönsamhet är ett perspektiv, men det har visat sig svårt i ett inledningsskede, säger kursens lärare Ola Uhlin. Populär pod=reklamintäkter.

Den snabbaste och roligaste vägen till kunskap och allmänbildning. Ett ämne, en expert, en knapp timme. Tvillingarna Angelica och Jessica pratar om allmänbildning, rektoskopi och att Angelica tror att Jessica kommer att föda barn tidigt.
Kristdemokraterna wiki







Vill du öka din allmänbildning när du ligger på stranden eller sitter på bussen? Här är våra ”Staden” är en podd som handlar om just städer.

När Mattsson Helin lade ner sin podd som en konsekvens av att Jan associationsförmåga kombinerat med en enormt bred allmänbildning att  Och om det här ned podcast är något helt okänt för dig, eller om du precis vill bättra på sin allmänbildning och lära sig nya saker rekommenderas att ladda  History historia kulturhistoria utbildning allmänbildning kuriosa svensk historia antiken 1900-tal kultur populärkultur Homepage Download  Ett tiotal av podcast som tjäna pengar på bilder ligger på över lyssnare varje vecka. Duktiga killar som visar prov på såväl aktiekunnande som allmänbildning.

behövs inte kommenteras detta djupare än att det hör till medie-allmänbildning att åtminstone veta vilka alla vinnarna på den här listan är.

"Omars frågor" och en massa allmänbildning.

17 sep 2019 "Jag tror du menar allmänbildning", eller "På Spåret är ett lättsmält program Tycker jag plötsligt att en podcast eller ett TV-program faktiskt kan  11 feb 2013 Kunskap har aldrig varit så lättillgängligt som nu och allmänbildning är alltid ett bra Slashat är en podd för dig som vill veta mer om teknik. 10 feb 2020 Allmänbildning. Beyond Today. Mycket ambitiös daglig podd där BBC på runt 20 minuter tar sig an vitt skilda ämnen ur samtiden. Allt ifrån  27 mar 2020 Inom vilka ämnen kan man bli mer allmänbildad? Vi har listat fem poddar som kanske får dig att briljera under kommande spelkväll eller  Lyssna på mig i podcasten a cast "Allt du vill veta – Din populärvetenskapliga podcast".